dinsdag 18 februari 2014
dinsdag 4 februari 2014
maandag 3 februari 2014
maandag 27 januari 2014
Een interessante link….
Iets naar beneden scrollen…. en je vindt er goeie informatie over de K1200RS
Wat is de oplossing voor de gasklepservomotor?
Wat zijn we tegengekomen bij de afstelling.
- Alles gemonteerd en klaargemaakt voor de fijnregeling.
- Aangesloten aan de Motronic
- Vaststelling: alle 4 schroeven voor de regeling van de druk per cilinder zaten volledig dicht. We regelen alles zodat we binnen de norm van 10 zitten voor het drukverschil
- Constatering: een te hoog stationair toerental. We verwijderen even de gasklepservomotor.
- Wat is de functie van een gasklepservomotor? (in eigen woorden)
Je hebt een manuele chokeregelaar, je trekt uit en schuift terug als de motor warm is.
De K1200RS heeft een automatische choke. Bij koude motor, worden de gaskleppen opengezet, een sensor (bij de motor) geeft commando om terug te sluiten als de bedrijfstemperatuur van de motor is bereikt. - We kunnen een perfecte regeling afstellen…. Maar… als de gasklepservomotor terug monteren, drukt hij het toerental terug omhoog, ondanks dat de motortemperatuur op juiste waarde zit (geen koude motor meer).
- Wat hebben we allemaal geprobeerd?
a) de ophangbeugel gecontroleerd (verbogen? vast? ….)
b) 5 andere gasklepservomotortjes gemonteerd… idem dito verhaal
c) onze gasklepservomotor heeft de zelfde maten/uitslag/afstand als de andere gasklepservomotors
d) benzinetank en luchtfilter terug verwijderd en gekeken of we de stelschroef opnieuw moeten instellen? Was nog verzegeld, stond juist, maar ook als we deze willen uitdraaien, overbrugd dit het verschil niet.
e) De beugel van gasklepservomotor zit met 4 schroeven vast… en de stand is vergelijkbaar met 5 andere gaskleppen die we erbij gehouden hebben
f) uiteraard hebben we ook de sensoren gecontroleerd, vervangen…. steeds weer het zelfde resultaat! - Hoe kan dit? Er is gedemonteerd…. gereinigd… en teruggeplaatst. Niets is veranderd, niets is geforceerd, met omzichtigheid behandeld…. Help!!! Hieronder is de foto bij demontage…. Ik zie dat er een speling is tussen de houder en de gasklepservomotor… (Was dat destijds de oplossing?)
zondag 26 januari 2014
Eerste start met uitlaat Remus Innovation, klaar om uit te lezen met BMW Motronic
K1200RS met Remus Innovation uitlaat…eerste start
zaterdag 25 januari 2014
vrijdag 24 januari 2014
woensdag 22 januari 2014
dinsdag 21 januari 2014
zondag 19 januari 2014
zaterdag 18 januari 2014
Abonneren op:
Posts (Atom)